zoeken

Schiphol Group

Schiphol Group is een luchthavenonderneming met Amsterdam Airport Schiphol als belangrijkste luchthaven. Een belangrijke ambitie is om Amsterdam Airport Schiphol de beste Europese luchthaven te laten zijn voor alle betrokkenen en belanghebbenden. Schiphol biedt soepele processen en goede faciliteiten en verzekert reizigers zo veel als in haar vermogen ligt van een prettige reis. Het doel is en blijft dat reizigers bij voorkeur via Schiphol reizen.  

24 Uur per dag, 7 dagen in de week biedt Schiphol Group alle reizigers, bezoekers, werknemers en werkgevers op de locatie Schiphol alle faciliteiten en diensten die zij nodig hebben. Dat alles op een veilige en verantwoorde manier, efficiënt, betrouwbaar, duurzaam, inspirerend en gastvrij.

Organisatie
Sinds 2010 is Yask als facilitaire partner verantwoordelijk voor het facilitaire dienstencentrum (FDC) en een aantal facilitaire services voor Schiphol Group. Belangrijke aandachtspunten bij de aansturing en organisatie van het facilitaire dienstencentrum zijn: beheer van het FMIS, het verzorgen van leveranciersmanagement voor tal van kleine diensten, de organisatie van een service desk, de uitgifte bedrijfsmiddelen en het leveren van dienstverlening ‘op maat’. 

De managementoplossing van Yask
Yask heeft een selfservice FMIS voor Schiphol ingericht waarin alle gebruikers op iedere gewenste locatie reserveringen, bestellingen, wensen etc. online kunnen plaatsen. 

De service oplossingen van Yask
Yask is verantwoordelijk voor de uitvoering van de dagelijkse taken op het FDC van Schiphol Group. Het takenpakket is veelzijdig maar de belangrijkste taak is het eerste aanspreekpunt zijn voor de interne klant en leveranciers. Yask blijft investeren in haar medewerkers. Om de dienstverlening nog beter af te stemmen op de wensen van gebruikers binnen Schiphol en de servicegerichtheid van de FDC-medewerkers te vergroten wordt bijvoorbeeld de door Yask ontwikkelde hospitality training aangeboden aan FDC-medewerkers. Een belangrijk aspect bij de uitvoering van de taken door Yask is om de medewerkers van het FDC zo efficiënt en effectief mogelijk te laten werken. Dit draagt er in belangrijke mate toe bij dat de dienstverlening richting de opdrachtgever wordt geoptimaliseerd. Daarbij worden werksfeer en ontwikkeling van de FDC-medewerkers niet uit het oog verloren. Een groot deel van de medewerkers start met een facilitaire opleiding om zowel persoonlijk als zakelijk te groeien.

De resultaten van Yask
Met een scherpe focus op gastvrijheid zorgt Yask voor een soepel draaiende facilitaire organisatie. De kwaliteit, continuïteit en kosten van de facilitaire diensten waar Yask verantwoordelijk voor is worden gewaarborgd door het toepassen van proactief contractenbeheer en leverancierscontractmanagement. Het optimaal faciliteren van alle eindgebruikers staat daarbij centraal. Zo kunnen de medewerkers van Schiphol Group en de externe partijen zich volledig concentreren op hun kernactiviteiten.
Klant: Schiphol Group
Locatie: Schiphol
Segment: Luchthaven
Sinds: 2010

Dienstverlening
• Facility management
• Contractmanagement
• Beheer FMIS
• Uitgifte bedrijfsmiddelen
• Leveranciersmanagement
• Servicedesk