zoeken

Alliander

"Wij hebben in Yask de partner gevonden voor een langdurige samenwerking"

Sinds augustus 2013 heeft Alliander Facilities al haar operationele activiteiten op het gebied van werkplek-, locatie- en wagenparkbeheer onder integrale verantwoordelijkheid (aansturing, coördinatie en optimalisatie) ondergebracht bij Yask, via een under-managementconstructie. Hierbij blijven alle ruim 80 medewerkers van Alliander Facilities hun arbeidsvoorwaarden behouden. Yask krijgt de mogelijkheid om een groot deel van haar diensten in te zetten om Alliander te ontzorgen op 18 locaties.  

Alliander
De onderdelen Liander, Liandon en Endinet vormen samen het netwerkbedrijf Alliander. Er werken ruim 6.000 werknemers bij Alliander. Zij zorgen voor de distributie van energie in grote delen van Nederland. Via het netwerk transporteert Alliander elektriciteit en gas naar 3,3 miljoen klanten in Nederland. Het werkgebied van Alliander strekt zich uit over de provincies Friesland, Noord Holland, Flevoland, Gelderland, Overijssel en Noord Brabant.  

Intensief partnership
De belangrijkste speerpunten in de intensieve samenwerking tussen Alliander en Yask zijn:
  • Professionalisering van Facility Management, Hospitality en Projectmanagement.
  • Intensivering en stroomlijning (communicatie)structuur en samenwerking met Regieorganisatie van Alliander.
  • Hospitality ontwikkeling op locatie naar Gastvrouw en Housekeeper.
  • Opzetten van een gestructureerde projectorganisatie voor grote projecten zoals een verbouwing of een verhuizing.
Betrokken, betrouwbaar, de beste
De waarden van Alliander: betrokken, betrouwbaar, de beste zijn, zijn voor Yask de uitgangspunten om Alliander te ontzorgen.
Klant: Alliander
Locaties: 18
Segment: Energie
Sinds: 2013

Dienstverlening:
  • Locatiemanagement
  • Projectmanagement
  • Programmamanagement
  • Werkplekbeheer
  • Wagenparkbeheer

Paul van der Wolf, manager Leveranciers- en contractmanagement Alliander: “Wij willen ons kunnen blijven meten met de markt en zelf richting geven aan onze toekomst door het continu verbeteren van de kwaliteit en kosten van onze dienstverlening. Na een innovatief aanbestedingstraject hebben wij in Yask de partner gevonden voor een langdurige samenwerking. Samen werken aan onze ambities op basis van een ‘cultural fit’ staat hierbij centraal.”