Wat doe je bij DELA?
“DELA heeft een gewaagd doel voor ogen: in 2020 nummer 1 in de lijst van Best Workplaces van Great Place to Work. Dus klopte de coöperatie aan bij Yask. Als specialist neem ik diverse facilitaire diensten onder de loep om te kijken of deze nog wel aansluiten bij de wensen van medewerkers en bij de uitdagingen van deze tijd.”

Heb je een voorbeeld?
“Ja, wel meerdere. Denk eens aan de transitie van avond- en inspanningsgericht schoonmaken naar ,dag- en resultaatgericht schoonmaken. Of het organiseren van een tijdelijke huisvesting voor een verbouwing. En wat denk je van deze: binnen het team van taakgericht werken naar pro-actief hospitality denken, gasten verrassen door ze steeds een stapje voor te zijn. Dit door bijvoorbeeld de opzet van een brede facilitaire servicedesk”.

 

 

 

Wat vindt DELA ervan?
“Die is heel enthousiast. In deze rol staat Yask nét iets buiten de dagelijkse operatie. Dit betekent dat DELA zich op haar belangrijkste kapitaal kan focussen: de medewerkers. De coöperatie kan zich dus bezighouden met het gewaagde doel. Het samenspel levert binnen de organisatie een leuke dynamiek op met concrete en zichtbare resultaten. Het is dan ook niet gek dat ondernemend verankerd zit in de kernwaarden van beide partijen. Onze kernbusiness vergemakkelijkt die van DELA.”