31-5-2018

Vebego Jaarverslag 2017 gepubliceerd

Vebego International, moederbedrijf van Yask, heeft het Jaarverslag 2017 gepubliceerd. Een verslag over terugblikken en vooruitkijken. Jubileumjaar 2018 staat in het teken van zowel 75 jaar verleden als een toekomst die minstens zo lang gaat zijn. In ons jaarverslag gaan we natuurlijk vooral in op 2017, het jaar dat achter ons ligt. Een jaar waarin we onze focus verlegden en een verandering in gang zetten die essentieel is voor onze toekomst. Hierdoor komen op allerlei niveaus zaken samen die Vebego een geweldige impuls geven.

Fusie Yask en KIEN: een winnende combinatie

In het jaarverslag ruim aandacht voor de fusie van Yask en KIEN, die eind 2017 werd aangekondigd. Een interview met directeuren Rita Kostwinder en Pepijn Reijnders, over de nieuwe samenwerking en plannen voor de toekomst. Lees het interview hier: werken aan een winnende combinatie. Tevens een interessant artikel over de samenwerking tussen KPN en Yask, en de facilitaire verantwoordelijkheid over de 24 kantoorpanden van het telecombedrijf. Lees het artikel hier: Yask op zijn plek als spelverdeler.

Bestuursverslag: groet van omzet en resultaat

2017 was een goed jaar voor Vebego. Was er in 2016 nog sprake van een daling van de geconsolideerde omzet, in 2017 heeft Vebego een omzetgroei van 3,9% laten zien. Deze stijging is voornamelijk veroorzaakt door autonome groei. Ook het netto-omzetresultaat steeg in 2017, ook hier met name door winstherstel bij de bestaande bedrijven. De balans van Vebego blijft onverminderd sterk, met een solvabiliteitsratio van 35,0% en een ruime liquiditeitspositie. Voor 2018 wordt een verdere groei van de omzet verwacht, maar door een stevig investeringsprogramma zal het netto-omzetresultaat naar verwachting lager uitvallen.