Wat is jouw rol?

“Dagelijks ben ik bezig met het aansturen van een team van vijf personen. Wij verzorgen voor EUROCONTROL de soft facilities en beheren diverse contracten zoals beveiliging, schoonmaak, catering, afval, interieur en groenvoorziening. Buiten het aansturen van de leveranciers dragen wij ook als team een steentje bij aan de operationele dienstverlening. Zo registreren en behandelen we alle klachten, wensen en verzoeken, lopen we gebouwrondes en verzorgen wij de interne post.

Als sparringpartner sluit ik aan op tactisch- en strategisch niveau, en heb ik het met de klant over zaken als innovatie, ketensamenwerking en klanttevredenheid. Het is een hele mooie combinatie van operationele zaken, het beheren van contracten en natuurlijk het uitdragen van de missie en visie van Yask.”

Hoe goed ken jij de klant?

“Ik vind het altijd belangrijk en leuk om de corebusiness van de klant te begrijpen. Je creëert hiermee een beter inlevingsvermogen, kunt sneller schakelen indien nodig en weet als facility manager daarmee precies wat nodig is."

 

"EUROCONTROL beheert een immens luchtruim van 260.000km2 met 1,85 miljoen vluchten per jaar boven de 7,5km hoog in de lucht. Het is daarmee uniek en de enige organisatie ter wereld die luchtverkeersleiding coördineert op internationaal niveau! Dit pand is 24/7 open dus onze dienstverlening is daarmee ook ruimer dan gebruikelijk. Zo is het restaurant ook open in de avonduren en in het weekend! De gemiddelde besteding ligt ruim boven het landelijk gemiddelde en veel eindgebruikers nuttigen een warme maaltijd in plaats van een broodje of een salade. Maar ook de beveiliging en de schoonmaak leveranciers werken buiten kantoortijden.”

Wat wil EUROCONTROL van Yask?

“EUROCONTROL wil maximaal ontzorgd worden. Dit krijgen we voor elkaar met een vast team op locatie met veel betrokkenheid. Er is een mooie match tussen de waarden van EUROCONTROL en Yask. De keywords van EUROCONTROL zijn: safety, capacity en efficiency. Dit heeft alles te maken met de core-business. Het is aan ons om hier ‘the Yask way’ aan te koppelen, een innovatieve facilitaire partner die streeft naar 8+ klanttevredenheid en een great place to work!”

 

Hoe haal je die 8+ klanttevredenheid?

“Daarvoor moet je mensen verbinden en motiveren. Daar doe ik heel veel voor en uiteindelijk toets ik dat ook. Door middel van één op één interviews met een aantal stakeholders toets ik de kwaliteit van dienstverlening. Succes behalen is één, eraan vasthouden is het volgende doel. Dat doen wij door bijvoorbeeld fors in te zetten op ketensamenwerking; het creëren van een sterk team van alle facilitaire leveranciers samen. Als facility manager is het mijn taak hierin te verbinden. Werknemers moeten echt het gevoel krijgen van: ‘hé we doen het met z’n allen’.”

Wat is de grootste uitdaging bij EUROCONTROL?

“We hebben hier te maken met enorm uitgebreide en luxe facilitaire diensten. Eén van onze subdoelstellingen is om onze eindgebruikers, waaronder de luchtverkeersleiders, te ontzorgen en maximaal te faciliteren. Er is een sporthal, pooltafels, fitness, yogaruimte, tv-ruimtes, bibliotheek, een muziekruimte, slaapkamers en zelfs een ‘parent child office’ waar EUROCONTROL medewerkers hun kind(eren) kunnen meenemen naar kantoor!

Er kan hier zo veel, dus heel veel dingen zijn normaal en dat schept verwachtingen. Voor Yask is het een grote uitdaging om die 8+ te behalen én te behouden. Maar dat is juist mooi aan dit werk, we kijken continu naar verbetering. Bovendien dragen we door deze focus ook bij aan een van de vele doelen van Eurocontrol, een ‘5 star service provision’ en een gezond werkklimaat. Return on Facility noemen we dit bij Yask!”

 

 

 

 

"We dragen bij aan de doelen van Eurocontrol, een ‘5 star service provision’ en een gezond werkklimaat. Return on Facility noemen we dit bij Yask!”

Deel dit artikel: