Wat houdt je werk in?

“Wij verzorgen voor ISE de hele facilitaire dienstverlening, daarbij heb ik een coördinerende rol waarbij ik collega’s en leveranciers aan stuur. Het gaat dan bijvoorbeeld om het gebouwbeheer, terreinbeheer en schoonmaak. We doen dat in een consortium samen met onze partners Strukton en Mansveld.”

 

Wat voor klant is ISE?

“ISE is gesitueerd in een voormalig kazernegebouw uit 1938. Het is een rijksmonument dat is verbouwd tot school. Het is een interessante klant voor Yask. Het is namelijk een pps project: een publiek private samenwerking tussen de overheid en het bedrijfsleven. We hebben een contract voor dertig jaar, dat is extreem lang in de facilitaire branche.”

Het vaste team van Yask bestaat uit beheerders, een receptioniste en een facilitair coördinator.

 

 

 

 

Hoe werkt een PPS contract in de praktijk?

“In principe is voor de komende dertig jaar al vastgelegd wat we moeten doen. In de praktijk werkt dat natuurlijk anders, de school groeit heel hard en tijden veranderen. Als Yask moeten we op die ontwikkelingen blijven inspelen.

Bij ISE hebben we één aanspreekpunt voor alle facilitaire diensten gecreëerd. Dat is een groot voordeel voor de school. Niet zo zeer om een besparing te realiseren, maar vooral om voor de iedereen duidelijkheid te creëren. Ze weten nu altijd waar ze moeten zijn voor alle facilitaire vragen.”

Return on Facility

Waarom heeft ISE met name Yask nodig? “Voor het professioneel regelen en het wegnemen van de zorgen rondom facilitaire zaken. ISE vindt het belangrijk dat we die zaken snel afhandelen en zo werken we ook. We proberen dingen snel te regelen en dan achteraf komt de administratie. Eerst doen en dan afhandelen is ons motto.”

 

Wat maakt ISE een leuke klant?

“Ik vind de informele sfeer en contacten die er zijn en de korte lijntjes erg fijn werken. Het feit dat ik ook echt op locatie zit en daarom vijf dagen in de week bij de klant aanwezig ben, maakt het prettig werken. Het zorgt ervoor dat ik snel en makkelijk te bereiken ben. Ik ken de klant daardoor goed en zij mij ook. Zij willen dat we zaken snel afhandelen en dat gaat op deze manier erg goed.”

 

 

 

"Bij ISE is er één aanspreekpunt voor alle facilitaire diensten. Dat is een groot voordeel voor de school. Niet zo zeer om een besparing te realiseren, men weet altijd waar ze moeten zijn voor alle facilitaire vragen."

Deel dit artikel: