Onze mensen bij ISE

Teun Brands is facility manager bij de Internationale School Eindhoven. In dit voormalige kazernegebouw in een bosrijk gebied verzorgt het Yask-team op locatie de gehele facilitaire dienstverlening. Het PPS contract heeft een looptijd van 30 jaar.

Wat houdt je werk in?

“Wij verzorgen voor ISE de hele facilitaire dienstverlening, daarbij heb ik een coördinerende rol waarbij ik collega’s en leveranciers aan stuur. Het gaat dan bijvoorbeeld om het gebouwbeheer, terreinbeheer en schoonmaak. We doen dat in een consortium samen met onze partners Strukton en Mansveld.”

Bij ISE is er één aanspreekpunt voor alle facilitaire diensten. Dat is een groot voordeel voor de school. Men weet altijd waar ze moeten zijn voor alle facilitaire vragen.
Facility manager in telefonisch gesprek met de interne klant
Wat voor klant is ISE?

“ISE is gesitueerd in een voormalig kazernegebouw uit 1938. Het is een rijksmonument dat is verbouwd tot school. Het is een interessante klant voor Yask. Het is namelijk een pps project: een publiek private samenwerking tussen de overheid en het bedrijfsleven. We hebben een contract voor dertig jaar, dat is extreem lang in de facilitaire branche.”

Facility manager in gesprek met de glazenwasser
Hoe werkt een PPS contract in de praktijk?

“In principe is voor de komende dertig jaar al vastgelegd wat we moeten doen. In de praktijk werkt dat natuurlijk anders, de school groeit heel hard en tijden veranderen. Als Yask moeten we op die ontwikkelingen blijven inspelen.”

Facility manager in gesprek met de receptioniste
Wat is de return voor ISE?

Waarom heeft ISE met name Yask nodig? “Voor het professioneel regelen en het wegnemen van de zorgen rondom facilitaire zaken. ISE vindt het belangrijk dat we die zaken snel afhandelen en zo werken we ook. We proberen dingen snel te regelen en dan achteraf komt de administratie. Eerst doen en dan afhandelen is ons motto.”

Wat maakt ISE een leuke klant?

“Ik vind de informele sfeer en contacten die er zijn en de korte lijntjes erg fijn werken. Het feit dat ik ook echt op locatie zit en daarom vijf dagen in de week bij de klant aanwezig ben, maakt het prettig werken. Het zorgt ervoor dat ik snel en makkelijk te bereiken ben. Ik ken de klant daardoor goed en zij mij ook. Zij willen dat we zaken snel afhandelen en dat gaat op deze manier erg goed.”

De facilitair coördinator opent de entree

Maak ook kennis met onze andere teams!